Uitgelicht: Miranda

In januari heb ik een gratis Food & Fit traject van Doe maar lekker gezond gewonnen bij David Lloyd Dordrecht. Ik was blij, want ik kon wel wat hulp gebruiken. In het verleden heb ik al zoveel diëten gevolgd, ben 3 keer 25 kilo afgevallen en helaas ook weer aangekomen. Uiteindelijk heb ik mijn angst en onzekerheid opzij gezet en ben gaan sporten en ‘gewoon’ gezond gaan eten. Helaas viel ik steeds weer terug in een verkeerd ingesleten patroon.

De winactie kwam dus op een heel goed moment. Food & Fit is een traject van 12 weken, waarin ik na een uitgebreid voedingsconsult wekelijks een evaluatie- en coachingmoment had met Joyce en 2x een personal training met Sidney.

De aanpak is wel wat anders dan ik van tevoren had gedacht, zo lag er bijvoorbeeld geen focus op mijn gewicht. Ik werd dus niet gewogen of gemeten, dat was vreemd en relaxed tegelijk. Het ging om hoe ik mij voelde en er in de spiegel uitzag. Achteraf heb ik dat juist als prettig ervaren, want ik was waarschijnlijk niet zo blij geweest als er een week was waarbij ik niets af was gevallen (en die zullen er ongetwijfeld bij hebben gezeten). Na 2 maanden was ik wel nieuwsgierig geworden. Ik voelde mij top, had meer energie en kreeg al best wat complimenten, maar hoe zat het met mijn gewicht?? Toch maar op de weegschaal gaan staan: 10 kg lichter!! Een bevestiging van mijn gevoel!

Met Sidney trainen was een feestje. Beide keren kreeg ik een schema waar ik 6 weken mee vooruit kon. Hij hield rekening met mijn voorkeuren en blessures en er zat veel afwisseling in het schema. Als advies kreeg ik mee om 2-4 keer per week te sporten, waarvan 2 keer krachttraining. Mijn doel was om naast het schema van Sidney ook nog een Gritles te volgen op zaterdagochtend. En dat is gelukt! Ik fiets sowieso dagelijks naar mijn werk en ga ook steeds meer (stevig) wandelend op pad. Joyce had uitgelegd dat sporten belangrijk is, maar een actieve leefstijl nog belangrijker.

Het veranderen van mijn voedingspatroon ging geleidelijk. Elke week kreeg ik aanpassingen en tips en werd het waarom uitgelegd. Op deze manier kon ik wennen aan nieuwe dingen.

Het grootste inzicht was voor mij dat niet alles verpest is als ik eens iets neem wat ‘niet goed’ is, zoals een wijntje op een feestje of een gebakken lekkerbekje bij het avondeten. Gewoon genieten en daarna weer door. Ook werd ik tussendoor een keer ziek en heb ik ruim 1,5 week niet kunnen sporten. Allemaal ‘testmomenten’ waarvan ik uiteindelijk mentaal sterker ben geworden.

Twee weken geleden was mijn laatste afspraak met Joyce en zaten de 12 weken er alweer op. Het is zo snel gegaan allemaal! Ik heb veel geleerd over voeding. Waarom bepaalde voedingsmiddelen goed of juist niet goed zijn en waarom ik beter minder maaltijden kan eten in plaats van de hele dag door bijvoorbeeld.

Mijn doel was om “weer lekker mezelf te worden, de vrolijke Miranda” en dat is gelukt. Vorige week heb ik een badpak gekocht en ben ik zelfs weer gaan zwemmen…. De laatste keer was 7 jaar geleden!

Nu zet ik dit traject op eigen houtje door. Ik ga zelf weekmenu’s maken, want ik denk dat het goed voor mij werkt als ik het voor me zie. Het resultaat tot nu toe? Energie voor 10, een mooie, gladde huid, 3 broekmaten kleiner en 14 kg lichter 🙂

Miranda

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.